Pages

Nov 26, 2011

Datang Haid Di Awal Muharam.

Assalamualaikum. Hai babe!!
Amboi! Gedik nye.
Ok, I just wanna share sumthing..

Esok Awal Muharam kan? So, Salam Awal Muharam dan semoga catitan pertama yang tercatit di buku baru kita adalah PAHALA!! Amin! Dan Semoga kehidupan kita orang Islam menjadi lebih baik! Aminamin Ya Rabbal'alamin!!

Baiklah umat islam.
Sepertinya ramai sudah sedia maklum, apa yang perlu dilakukan.

  • MEMBACA DOA AKHIR TAHUN HIJRAH - Doa Akhir Tahun dibaca 3 kali pada akhir waktu Asar atau sebelum masuk waktu Maghrib pada akhir bulan Zulhijjah. Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata : “Kesusahan bagiku dan sia-sia lah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan aku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya setahun.”
  •  MEMBACA DOA AWAL TAHUN HIJRAH - Doa Awal Tahun dibaca 3 kali selepas maghrib pada malam satu Muharram. Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata : “Telah amanlah anak Adam ini daripada godaan pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan dua Malaikat memeliharanya daripada fitnah Syaitan”.
Abeh tu kalau period? Untuk PEREMPUAN yee. Bukan untuk Lelaki.
Pak cik Google lah. Ape lagi. Saya jumpa ini!
" Wanita uzur boleh membaca sebarang doa ( doa awal/akhir tahun/dan doa lain) dengan syarat ayat-ayat al-quran yang terkandung didalam doa yang dibaca perlu diniatkan kepada zikir.
Bagi doa/ayat yang mengandungi kalimah Arab ianya juga boleh dibaca, asalkan ianya bukan dari ayat suci Al-Quran. Lebih afdhal ( sempurna) dibaca dan berdoa dalam bahasa Melayu, kerana permohonan doa itu difahami maksudnya.
Tiada Nas atau hadis yang menerangkan bahawa Nabi Muhammad SAW pernah membaca doa awal tahun dan doa akhir tahun.Wallhualam."
Credit : http://bakit.com.my/bakit/IFrame/7.Ilmiah/1.Soal_dan_Jawab_Agama/10.Lain_lain_soalan.htm#Pertama

So, dah masuk waktu asar :)
Jom!!!

x.o.x.o
-AisyaHaHa-
Boleh Je Kalau Nak Share! Korang!

No comments:

Post a Comment